Dato og tid er 12/07/2020 05:02

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Kunstprojekt omhandlende Pompeii og Fodfetishisme 
Forfatter besked
Nyt medlem
Nyt medlem

Køn: Mand
Alder: 39
Indlæg Kunstprojekt omhandlende Pompeii og Fodfetishisme
Hej fod-elskere derude,

Jeg er ny i forummet. Grunden til at jeg har søgt medlemsskab er fordi, jeg arbejder på et kunstprojekt omkring fortælling i forskellige medier og er blevet fascineret af fod-fetichisme i en grad, så jeg måske også må anse mig selv for fetichist, men måske i en mindre seksuel karakter end i andre herinde. Det er dog en side af fascinationen, jeg tror vækkes i mig jo mere jeg arbejder med det - eller går i fod-fetichisternes fodspor ...

Mit projekt er inspireret af byen Pompeii, der blev begravet af vulkanen Vesuv i år. 79. Jeg er fascineret af den tyske forfatter Wilhelm Jensen, der har skrevet bogen ”Gradiva – A Pompeiian Fancy” (1902). Historien omhandler en ung arkæolog, der fuldstændigt opsluges af et gammelt græsk relief, der forestiller en gående kvinde – som han mener må have gået rundt i Pompeii under vulkanens begravelse. Han er særligt interesseret i måden, hun går på og giver hende navnet ”Gradiva – den der går så smukt”. Sigmund Freud har faktisk skrevet om den fiktive arkæolog og netop fokuseret på hans store interesse for Gradiva’s fødder. Surrealistiske kunstnere som Salvador Dali, Andre Breton, Andre Masson og Alain Robbe-Grillet har siden også tolket på Gradiva-figuren og hun er blandt mange en slags moderne mytologisk figur.

Jeg er ikke sikker på i hvilken retning, jeg vil tage mit projekt, men overvejer en historie om en ung fyr, der i den grad er tiltrukket af kvinders fødder, at han måske søger arbejde i en skotøjsforretning eller lignende. Projektet vil både bestå af video, tekst, skulptur, mm.

Hvis nogen af jer kan bidrage med nogle overvejelser/svar på følgende, vil jeg være meget taknemmelig – og jeg lover, at holde jer anonyme, hvis jeg refererer svarene i nogen sammenhæng (ellers så skriv gerne, hvis jeg slet ikke må omtale jeres svar udenfor forum).

- Kender nogen af jer til Gradiva-figuren og er stødt på hende gennem jeres interesse i fødder?

- Har nogen af jer, eller kender nogen af jer (anonymiser gerne) nogen, der pga. deres fascination/tiltrækning af fødder har søgt arbejde eks. i skotøjsforretninger eller lignende for at være tæt på dem.

- Hvilke film, dokumentar eller fiktion, eller evt. andre kilder, kunst, litteratur, vil I anbefale én, der søger større viden om feltet?

- Jeg har indtryk af, at folk bruger ordet ’fetich’ meget forskelligt. Ser I det som en positiv og lystfuld tiltrækning som beriger jeres liv eller nærmere som noget, der har hæmmet jer ift. kærlighed, forhold, etc.?

- Jeg forstår, nogle har større interesse i de bare fusser, andre i skotøj, etc. og sikkert mange i begge dele. Men jeg tænkte på om nogle af jer har interesse i ’fodspor’, altså nærmere aftrykket en fod har sat? Eller evt. afstøbninger af fødder?

- Er der nogen dansk skuespillerinde, I synes har specielt smukke fødder?

- Kender I til kendte danskere, der fortæller åbent om deres fod-fetich?

Jeg håber ikke min forespørgsel virker stødende på nogen og er oprigtigt interesseret i at vide mere. Som sagt, er mit projekt kun i en indledende fase og er endnu ikke sikker på, hvilken retning det vil tage.

Tak for hjælpen,

Sven

14/04/2020 10:52
Administrator
Administrator
Brugeravatar

Køn: Mand
Alder: 32
Bopæl: Amager
Partnerstatus: Single
Indlæg Re: Kunstprojekt omhandlende Pompeii og Fodfetishisme
Velkommen til, og håber du får nogle svar herinde :)

/Rechain

14/04/2020 22:37
Profil ICQ Hjemmeside
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ]